tisdag 3 december 2013

Jag hinner inte blogga pga jag har julhets

Veras andra jul infaller om 21 dagar och hon kanske förstår lite mer i år av spektaklet. Vi skippar den tråkiga biten om jesu födelse och det där till senare tillfälle (like NEVER EVER).
Jag har köpt färdigt alla julklappar utom en och satt upp en st stjärna och en ljusstake och slängt in lådorna i hobbyrummet som numera är ett soprum minus soplukten. Maken hyfsat förargad över detta.
Sedan har jag och Vera julbakat hos Hallins och jag började idag att göra tryffel för att upptäcka att chokladen som skulle ingå aldrig hade blivit inköpt. Noll st gjorda tryfflar hittills alltså.
Sedan ska vi på julmarknad på söndag eller dylikt för sådant tycker jag om, det är så mysigt att jag riktigt längtar.

Kanske är det min egentliga julångest som försöker skydda sig själv,  inträngd och livrädd i ett hörn.

(Alltså jag kan inte lägga in bilder längre. Inte från mobilen åtminstone. Den klagar över för lite minne. Jag gör som jag brukar och ignorerar problemet och hoppas att det försvinner)

Inga kommentarer: