fredag 6 december 2013

Detta är inte bra för min shopoholicproblematik

Just nu är det julkalendrar med erbjudanden på bland andra Babyshop, Kompani Knut, Barnlyan, Jollyroom och andra barnklädessidor. Inte bra för min shoppingnerv som har drabbats av jul-parkinson och vill handla ihjäl mig och min arma plånbok som inte är alltför fläskig.
Håller en sig till mellandagsreorna brukar ju godbitarna sälja slut snabbare än en liter spilld mjölk torkar in i köksmattan (vilket är förvånansvärt snabbt).

Annars så är det snöstorm som hela Facebook har uppmärksammat, eftersom många verkar tro att folk inte har ögon att se med, och det är inte roligt att cykla i det. "NEEEJ AAAJ!" Vrålade barnet hela vägen till dagis för att snön såklart piskade i ansiktet. Så om jag lyckas ta mig hem levande så blir det bilen hem från dagis sen. Och fredagsthai. Det har gjorts till en liten tradition för mig och Vera när Jimmy jobbar helg, hon älskar vårrullar. Kinamat är inte ett av mina favoritcuisine, men thai är fräschare och mer variationsrikt. Tummarna upp för det.

Inga kommentarer: