Lördagsmorgon
Den här helgen gör vi inte många knop, men det känns ändå som att vi får saker gjorda.
Jimmy är hemma från Italien. Vi har ätit scones, god laxmiddag, satt upp gardinstänger + gardiner i 3 rum, jag har varit på loppisspaning och på Ica Maxi och köpt en slaskrensare, något vi inte ägt på över en månad och faktiskt saknat. Konstigt hur en sådan obetydlig pryl fyller en så viktig funktion. Det börjar nog snart växa i vår slask, galet snuskigt, så det var dags att inhandla en sådan. Hittade även grytvante + grytlappar för 35 spänn tillsammans. Vi kastade nämligen våra i flytten och sen har vi använt kökshanddukarna till dessa ändamål. (Jag fattar inte att jag bloggar om detta, fyfanvadtråkigt)
Loppisfynd- två Elsa Beskow- tavlor och en lampskärm för 70 pix! Ugattalöv Bra&Begagnat!
Idag var mamma, Eila & Magnus förbi en sväng och hälsade på Vera och kikade på vår lägenhet. Får ses längre nästa gång!
Imorgon ska vi tvätta, fixa lite mer i Veras rum och sen bara umgås innan Jimmy ska åka iväg igen, till Hudik denna gång...
Ibland känns det som att jag är ensamstående och att det rubbar våra rutiner när han är hemma, men jag vill ju inget hellre än att vi ska vara alla tre, varje dag.



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar