måndag 15 oktober 2012

Ett annat liv.

Helgerna skiljer sig markant från hur de såg ut för 2 år sedan.
Då var det full fart från fredag kl.16, fest, vänner, öl, krogrundor, festivaler, alltid öronen fulla av musik... Men även tristess förstås.
Jag gillade mitt liv som det såg ut förr. Jag är spontan och vill inte tänka efter för mycket, och då är det jobbigt att anpassa sig efter någon annan. Någon som är beroende av en 24/7 för att överleva. Det är en svindlande känsla att vara någons mamma! Både på bra och dåliga sätt förstås, men mest är det bra.
Även om jag aldrig skulle byta Vera mot något i världen så saknar jag mitt gamla liv också.
Men folk går vidare precis som jag har gjort, och det hade aldrig blivit detsamma igen, och man får vara tacksam att man har fått uppleva så mycket roliga saker med sina vänner.
 
"Vad äter du för gott?"
 
Vi har katten Pepsan hemma på prov. Världens gosigaste kattdam. 5 år gammal är hon, snövit med lite svarta fläckar. Vi håller alla tummar vi kan för att hon och Fenja kommer att bli polare.
Jag orkar inte med fler nederlag gällande katter nu. Detta är sista katten jag tar hem. Sen blir det inga fler. Då får Fenja vara ensamkatt.
Men, jag vet - det sa jag innan Jara också.
Det kan tyckas oansvarigt att ta hem katter som jag sedan inte kan ha kvar, men det handlar inte om att jag tröttnar. Det ska stämma med personkemi även mellan katter, människor och andra katter. Man kan inte vara egoistisk där.
 
Korgbebis.
 
Igår var jag och Vera hos mamma och träffade Joel & Doris. Himla mysigt. Försökte luska ut vad Doris önskar sig i julklapp, men det spårade ur till att jag kom på massa saker som hon inte ville ha.
3 kg blodpudding, en björn som kunde bo i badrummet (men det skulle ju bli lite trångt), en massa schampo (hon hatar att tvätta håret) osv. Det tyckte hon var väldigt kul och när jag hade slut på idéer så sa hon efter en stund, fnissandes: "Men kom på fler saker, Linn!"Goa lilla unge.
 
Vardagssörjan.
 
Mamma har varit här idag så att jag har fått tvätta och dammsuga. Vera är livrädd för dammsugaren och det är väldigt svårt att bära henne samtidigt som man försöker städa. Det går att ha henne i bärsjalen, men 9 kg bebis blir rätt tungt efter ett tag när man ska böja sig ner och flytta på saker. Men med mormor här så gick det galant!

Jimmy är i Hudik... Gah.

Inga kommentarer: