torsdag 11 oktober 2012

Converse.


Converse har jag haft jämt sedan jag var 14-15 år ungefär. På den tiden bodde jag i dem, året runt. Avverkade par efter par. Svarta, blå, gröna och grå har jag haft ett antal par.
När jag blev äldre och tröttnade på att frysa om fötterna så började jag använda dem endast på vår, sommar och höst... Och gör fortfarande. Har köpt svarta i några år nu, men tänkte att med 20% rabatt så kan jag kosta på mig några fler par. Så ett par rosa höga och ett par vita låga är nu på väg hem till mig!
Kanske för att invigas i vår... Om jag kan vänta så länge! De vita får nog vänta till sommaren, till och med. Kanske.

Nu är Jimmy hemma, men åker igen på måndag... Aldrig får man vara riktigt lycklig. Mamma har åkt på något otrevligt, och jag blev ordentligt orolig men det ordnar förhoppningsvis upp sig med lite medicinering och uppsikt.

Jag och Vera har ätit lunch med 2 mammor + bebisar från föräldragruppen och sedan varit på babycafé. Vera älskar sångstunden, hon är helt till sig och vevar och hyperventilerar och skriker av glädje. Kul att se!
Nu ska jag ta tidig kväll med min älskade och lägga mig under täcket, för jag upplever något som jag inte känt på väldigt länge - jag fryser. Det var inte igår. Efter hormonchocken att bli gravid så har jag varit svettig 24/7, men det verkar avta. Halleluja.

Inga kommentarer: