måndag 24 september 2012

Tillbakablick.

Blev lite nostalgisk såhär på kvällskvisten. Det är så många som jag känner, mer eller mindre väl, som är gravida och ska ha barn i höst och i vår. Rena babyboomen!
Därför har jag knåpat ihop ett collage över magens tillväxt när den innehöll Vera.
Första bilden tagen 17+4, sista i 39+0. Jag tyckte att jag var stor i v. 20. Tillåt mig dö av asgarv.


Herregud.
Nästa gång vet jag vad som väntar.
Jag har även insett att vad man än säger till en gravid kvinna så kommer hon aldrig att vara nöjd med kommentaren eller frågan eller svaret eller whatever. Nog för att jag är rätt grinig av mig vanligtvis, men som gravid ville jag bita huvudet av allt och alla.
Förlåt i efterskott. Ehehe.
Den var rätt fin, den där magen!

4 kommentarer:

maria sa...

åh, vad fint. och haha, jo, jag känner mig ju GIGANTISK nu. kommer väl skratta åt det om ett år jag också...

kram!

Linn sa...

Tack. :)
Och ja, förmodligen. :)

MansonDust - En mammablogg om barnmode sa...

Fast för att vara första barnet var du stor i v 20, tycker jag. :) På mig syntes det inte förrän i v 23 & då såg jag mest pluffsig ut fortfarande! Sen med resten av ungarna såg jag fan höggravid ut i v 20, hahaha. Magen ba POFF!!

Linn sa...

Cim - Hade ett ganska stort SF-mått hela tiden, låg på 39 cm i v. 37. Beror nog på hur ungen ligger etc. också, V la sig med huvudet neråt redan i v. 23 någonting, och låg sedan så hela tiden. (Kände bara sparkar uppåt, aldrig nere i magen).