måndag 17 februari 2014

Upp som en sol och ner som en pannkaksjävel

Flytet lugnade ner sig. Inte mysstämning på jobbet, är det enda jag kan säga.

Vera är just nu på ett alldeles fruktansvärt humör sedan i lördags och avslutade kvällen idag med ett totalt psykbryt för att jag ville hjälpa henne att borsta tänderna istället för att slicka på tandborsten och borsta axlarna och Iggydors låtsaständer.  "DÄ Ä MIIIIIIIN BORSTE, SLUTA MAMMA!!!!! *explosivt hysteriskt gallskrik i 160 db*
Härligt med barn.
Fan ta den där igelkotten också, som ska duttas med dag ut och dag in. Hen ska nattas och vaggas och matas och sova och inte sova och vad jag än tar mig för med skrället så gör jag fel enligt Vera. "Nej mamma, inte sova! Bajsat!" Men jaha, hur ska jag veta det? "Luktar bajs, Iggol (Iggydor) byta bölla (blöja)". SO-HO-REEY, känner mig givetvis som en idiot. Ber ödmjukast om ursäkt för att jag negligerat din mjukisigelkotts imaginära kroppsodör och hens behov av hjälp att sköta sin personliga hygien. Borde ju direkt ha sett att hen inte vill sova utan var toanödig.
En av de sämsta sakerna med Iggydor är att det är en speldosa. Speldosor äro icke tvättbara i maskin. Iggydor har därför antagit mer än en imaginär kroppsodör, fast jag har försökt med såpa och snabbskrubbning i handfatet.
Kan lånas ut till någon bvc istället för vaccin snart.

2 dagar kvar som ensamstående för denna gång. Räknar sekunderna. Tror ungen saknar sin pappa också. Blir lite ledsen när det första hon frågar varje dag när vi kommer hem från dagis är "pappa kommer sen?" Hoppfullt. Och jag måste svara nej varje gång. Men på onsdag får jag säga ja, äntligen.

Inga kommentarer: