lördag 15 februari 2014

Nu är det den där årstiden igen...


Våren är i antågande inom rimlig framtid och jag har massor att göra men är galet trött samtidigt, och snart börjar alla jag känner att fylla år på löpande band. Först ut Joel nästa söndag, sen Vera 1/3 och sen fortsätter det med Amos, svärfar, Allan, Jennie, Doris osv osv.
Varje månad hela året är det någon som ska firas. Galet, men roligt också. 
Igår åt jag och Vera traditionsenlig fredagsthai (vi har det som mysig grej för oss när Jimmy jobbar borta på fredagar).


Våren gör även alltid att det suger lite extra i shoppingtarmen... När vi gifte oss fick vi presentkort på Cervera av Andreas och Linus och fär detta har Iitalas fina "Kastehelmi"- lyktor inhandlats, samt en till mugg i Taika-serien så att vi nu har 4 st. Älskar presentkort!
Kastehelmi är ju en klassiker, men det känns som de fått ett uppsving senaste 2 åren? Det kommer ju nya färger och så?




Så här ser det numera ut i vårt vardagsrum. Efter en total makeover. Så nöjd!  :) min man har bra smak i soffor han! 
Stolen är farmors. Arvegods. Har lånats ut till Joel i ett par år innan den kom tillbaka till mammas vind och där hämtade jag den i söndags igen... kul när saker används i generationer! 

Idag har Joel och Doris varit här och vi gjorde egna hamburgare till middag. Riktigt gott, tyckte alla! Efter en mysig dag åkte de hem och vi fick strömavbrott. Bara i 20 min som tur var - jag är rätt mörkrädd när jag är gräsänka...

1 kommentar:

MARIA sa...

Åh himmel vilka fina möbler!

Skulle dö om det blev strömavbrott här. Hu!